نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم بلینکن برای گفتگو درباره رفح و اسرای صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس وزیر دفاع: حملات تروریستی نتیجه حمایت کشورهای غربی از تروریست‌ها است
سرخط خبرها

آمریکا تحریم‌های جدیدی در ارتباط با ایران وضع کرد (۲۶ اسفند ۱۴۰۲)

  • کد خبر: ۲۱۷۴۹۴
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۴
آمریکا تحریم‌های جدیدی در ارتباط با ایران وضع کرد (۲۶ اسفند ۱۴۰۲)
وزارت خزانه‌داری آمریکا جمعه شب اعلام کرد که شبکه‌ای از شرکت‌ها و افرادی را که در تسهیل انتقال فناوری ده‌ها شرکت آمریکایی به نهادهای ایرانی از جمله بانک مرکزی ایران نقش داشتند، تحریم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت که این تحریم‌ها به شرکت خدمات انفورماتیک (ISC) وابسته به بانک مرکزی ایران مربوط می‌شود.

بر اساس این بیانیه، شعبات و شرکت‌های وابسته به شرکت خدمات انفورماتیک ایران در ترکیه و امارات و سه فرد مرتبط با آنها تحریم شده‌اند. یکی از این افراد، «پوریا میردامادی» یک تبعه ایرانی-فرانسوی است.

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم گفت که بانک مرکزی ایران در تامین حمایت مالی از حزب‌الله لبنان و نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی «نقشی حیاتی ایفا کرده است.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا کمتر از یک ماه پیش نیز اعلام کرد که سه فرد و چهار نهاد را به دلیل انتقال فناوری پیچیده‌ آمریکایی به ایران تحریم کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: این تحریم‌ها سه فرد و چهار نهاد مرتبط با انتقال فناوری پیچیده آمریکا برای استفاده توسط بانک مرکزی ایران هدف قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود که شرکت خدمات انفورماتیک (ISC) در ایران وابسته به بانک مرکزی ایران، شرکت ABS در امارات، شرکت L.L.C در امارات و شرکت Ted در ترکیه نهادهایی هستند که تحریم شده‌اند.

این وزارتخانه از سید ابوطالب نجفی مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک، پوریا میردامادی کارمند این شرکت و محمدرضا خادمی رئیس L.L.C به عنوان افراد تحریم‌شده نام برد.

دولت دموکرات جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا به رغم شعار رویکرد دیپلماسی و کاهش تنش، همچنان سیاست های فشار حداکثری دولت جمهوریخواه دونالد ترامپ را در پیش گرفته و به بهانه های مختلف از جمله حقوق بشری و جنگ های اوکراین و اسرائیل، تحریم های ضد ایرانی را همگام با متحدان غربی خود اعمال کرده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->